Előszó a magyar kiadáshoz Bevezetés
I. rész: MEGFELELŐ CÉL ÉS JÖVŐKÉP
1. Cége jól teljesít? Don Carew, Fay Kandarian, Eunice Parisi-Carew, Jesse Stoner és Ken Blanchard A megfelelő cél: a tripla végcél • Egy jól teljesítő szervezet mindig telibe talál • A JTSZ SCORES modell • A JTSZ SCORES teszt: cége hogyan teljesít?
2. A jövőképben rejlő erő Jesse Stoner, Ken Blanchard és Drea Zigarmi A jövőkép jelentősége • Hatékony és középszerű jövőképek • Valós jövőkép megalkotása • Vonzó jövőképpel megteremthető a nagyszerűség kultúrája • Kiindulási pont a jövőkép • A jövőkép bárhol megszülethet • Váltsuk valóra a jövőképet! • Jövőkép és vezetés
II. rész: BÁNJUNK JÓL ÜGYFELEINKKEL!
3. Ügyfélszolgálat magasabb szinten Ken Blanchard, Kathy Cuff, Vicki Halsey és Jesse Stoner Hogyan kapjunk legendásan jó pontokat ügyfeleinktől? • A legendás szolgáltatás megteremtése • Ügyfélszolgálat magasabb szinten • Engedjük szárnyalni embereinket! • Kacsaúsztatóban dagonyázva • A főnök szárnyakat ad • A legendás szolgáltatáshoz Gung Ho! emberek kellenek
III. rész: BÁNJUNK JÓL ALKALMAZOTTAINKKAL!
4. A kulcs a felhatalmazás Alan Randolph és Ken Blanchard Mi is az a felhatalmazás? • A felhatalmazásban rejlő erő • Hogy tudja útját állni a felhatalmazásnak a múlt? • Az emberekben rejlő potenciál kiaknázása: egy valós életből vett példa • Meg kell tanulni a felhatalmazás nyelvén beszélni • A felhatalmazás 3 kulcsa
5. Helyzetfüggő vezetés II: az integráló koncepció A társalapítók: Ken Blanchard, Margie Blanchard, Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Fred Finch, Laurence Hawkins, Drea Zigarmi és Pat Zigarmi A vezetési stílus és a fejlettségi szint összepárosítása • A fejlettségi szint célonként és feladatonként változik • Fontos, hogy azon a szinten irányítsuk az embereket, amelyiken vannak • A helyzetfüggő vezető 3 legfontosabb készsége • A hatékony vezetés egy utazás
6. Önmagunk vezetése: a felhatalmazásban rejlő erő Susan Fowler, Ken Blanchard és Laurence Hawkins Felhatalmazott munkatársi gárda megteremtése • Önmaguk vezetésére képes emberek kiképzése önálló tanulással • Az önmenedzser 3 legfontosabb készsége
7. Együttműködés a teljesítményért Fred Finch és Ken Blanchard Egy hatékony teljesítményirányító rendszer felállítása • Együttműködés és a teljesítményirányító rendszer • Az együttműködés mint nem hivatalos teljesítményirányító rendszer
8. A teljesítményért történő együttműködéshez szükséges legfontosabb készségek: Az egyperces menedzser Ken Blanchard és Fred Finch Egyperces célkitűzés • Egyperces dicséretek • Megrovás vagy korrigálás? • Az egyperces menedzser 4. titka
9. Edzés: a vezetésfejlesztéshez szükséges legfontosabb kompetencia Linda Miller és Madeleine Homan Blanchard Az edzés fogalma • Az edzés 5 felhasználási lehetősége
10. Csapatok helyzetfüggő vezetése Don Carew, Eunice Parisi-Carew, Lael Good és Ken Blanchard Miért csapatok? • Mi az oka a csapatok kudarcának? • Jól teljesítő csapat kialakítása 5 lépésben • A csapatmunka csodája
11. Szervezeti vezetés Pat Zigarmi, Judd Hoekstra, Ken Blanchard és Drea Zigarmi A változáskezelés jelentősége • Miért olyan bonyolult a szervezeti változás? • Mikor van szükség változásra? • A változás kisiklásának vagy kudarcának előre látható okai • Összpontosítsunk az utazás megszervezésére! • Foglalkozzunk embereink aggályaival, és oszlassuk el azokat! • Szervezeti vezetői magatartás • Helyzetfüggő vezetés II és változásvezetés • Bevonás és beleszólás a változás megtervezésébe
12. A változásvezetés stratégiái Pat Zigarmi és Judd Hoekstra A változásvezetés 9 stratégiája
13. A sikeres kulturális átalakulás levezénylése Garry Demarest, Chris Edmonds és Bob Glaser Gung Ho!: a kiindulópont • A Gung Ho!-tól egy már bevált kulturális átalakulásig • A sikeres kulturális átalakulás levezénylése • A kulturális átalakulás sikerének kulcsfontosságú tényezői
IV. rész: VÁLASSZUNK MEGFELELŐ TÍPUSÚ VEZETÉST!
14. Szolgáló vezetés Ken Blanchard, Scott Blanchard és Drea Zigarmi Mi is az a szolgáló vezetés? • A szolgáló vezetés alkalmazása • Az igazán nagy vezetők arra ösztönzik embereiket, hogy munkájukhoz használják a fejüket is • Mi befolyásolja leginkább a teljesítményt? • Szolgáló vezetőnek lenni érzelmi kérdés • Törtető vagy elhivatott vezető? • Az ego szorult helyzete • A szolgáló vezető feladata • Szolgáló vezetés: kötelező vagy választható?
15. A vezetői álláspont meghatározása Ken Blanchard, Margie Blanchard és Pat Zigarmi A vezetői álláspont elemei • Saját vezetői álláspontunk kidolgozása
Jegyzetek Köszönetnyilvánítás A szerzők Ábrák jegyzéke Név- és tárgymutató
|