Barion Pixel Al Ries, Jack Trout: Alulról építkező marketing
Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

 


Kezdőlap » Értékesítés, marketing » Al Ries, Jack Trout: Alulról építkező marketing


        

Al Ries, Jack Trout: Alulról építkező marketing

Raktáron

 

Termékfigyelő
Cikkszám: 9789639197015
Kiadás éve: 1998
Oldalszám: 174
Ár (nettó) : 2 810 Ft
Ár (bruttó) (5 %):
2 950 Ft

Vásárolni kívánt mennyiség:
  db  

Al Ries és Jack Trout harmadik közösen írt könyvét tartja kezében az olvasó. Első könyvük, a Pozicionálás a kommunikációs taktikákról szól. A második, a Marketingháború az üzleti stratégiákról. Az Alulról építkező marketing kapcsolja össze e két területet, de új megközelítésben.

 

A hagyományos elmélet szerint egy marketingkampány tervezésének első lépéseként a felső vezetés meghatározza a stratégiát. Ezután választják ki a középvezetők a megvalósításnál alkalmazott taktikákat.

 

A szerzők határozottan más véleményen vannak. Meggyőző példákkal bizonyítják, hogy ami valóban eredményes, az pontosan ennek fordítottja.

 

Tartalom:

 

Bevezetés

Ez Ries és Trout harmadik könyve. Első könyvük, a Pozicionálás a kommunikációs taktikákról szól. A második, a Marketingháború a marketing stratégiákat foglalja össze. Ez a harmadik összekapcsolja a két fogalmat, de nem a hagyományos módon.

 

1. A taktika határozza meg a stratégiát

A hagyományos marketing fentről lefelé irányul. Először elhatározzuk, mit is akarunk csinálni (stratégia), azután kitaláljuk, hogyan (taktika). A marketing elve éppen fordítva működik helyesen. Keressünk egy alkalmas taktikát, azután építsük be a stratégiába.

 

2. Menjünk ki a frontra!

Ahhoz, hogy működőképes taktikát találjunk, el kell hagynunk elefántcsonttornyunkat, és le kell ereszkednünk oda, ahol a marketingcsatákat vívják, méghozzá az arcvonalba: a vevőink és a vevőjelöltjeink koponyájába.

 

3. A trendek figyelése

Ahhoz, hogy biztosak lehessünk benne, a kiválasztott taktikánk beleillik a jövőképbe, figyelemmel kell kísérnünk a megfelelő kategóriában érvényesülő trendeket. Vigyázat: A trendek nagyon lassan változnak! Csupán a divathullámok múlandók.

 

4. A fókusz szűkítése

A hatékony taktika kifejlesztésének kulcsa a fókuszálás. Az emberek koponyájába csak egyetlen, jól összpontosított ötlettel hatolhatunk be. Ezt az elvet a legtöbb fentről lefelé építkező stratégia figyelmen kívül hagyja, hiszen ők folyton erőik növelésére összpontosítanak.

 

5. A taktika kiválasztása

A taktika „kompetitív tudati ék”. A legjobb taktika az, amely a vevőjelöltek fejében eltalálja a versenytársak gyenge pontját.

 

6. A kábítószerfogyasztás elleni küzdelem taktikája

Amerika egyik legnagyobb problémája az illegális kábítószer-fogyasztás. Mi egy olyan taktikát javaslunk, amely csökkenti a keresletet.

 

7. A stratégia kiépítése

A stratégia „egységes marketing-irányvonal”. A stratégia az az eszköz, mely a taktikát az emberek fejébe juttatja. A sikeres stratégia előfeltétele, hogy cégünk összes anyagi erőforrását a taktika kiaknázásának szolgálatába állítsuk.

 

8. Stratégia az Avonnak

Tegyük fel, hogy az Avon marketingigazgatója vagy. Ez a fejezet bemutatja, hogyan találd meg a megfelelő taktikát, és építs ki a cég számára hatékony stratégiát.

 

9. A változtatások végrehajtása

Megváltoztathatod lehetséges vásárlóid gondolkodását. A termék, a szolgáltatás vagy a szervezet átalakításával elérheted, hogy stratégiád működjék. De törvényszerűen nehézségekbe ütközöl.

 

10. A hadszíntér eltolása a GM-nél

Képzeld azt, hogy te vagy Roger Smith a General Motors igazgatója. Hogyan tolod el a hadszínteret, hogy elkergesd a luxusautók piacát uraló európai támadókat?

 

12. A stratégia tesztelése

Hogyan tesztelheted stratégiádat előre a lehetséges vásárlók, az eladó személyzet és a sajtó segítségével?

 

13. Hogyan adjuk el a stratégiánkat?

Hogyan adjuk el stratégiánkat a felső vezetésnek, ha esetleg mi magunk nem tartozunk hozzájuk?

 

14. A források előteremtése

Hogyan teremtsük elő a szükséges forrásokat (értsd: pénzt) marketingstratégiánk finanszírozására?

 

15. Miben segíthet a kívülálló?

Mikor forduljunk segítségért kívülállóhoz a hatékony marketingprogram kialakítása érdekében? Mi legyen a kívülálló feladata? – A taktikán dolgozzon vagy a stratégián?

 

16. A program elindítása

A marketingprogramot kétféleképpen alkalmazhatjuk a gyakorlatban: A „nagy durranás” vagy a „lassú kigöngyölítés” elve alapján. Ki melyik elvet használja?

 

17. Maradjunk a sínen

Ahogy az idő múlik, egyre nagyobb lesz a stratégia átalakítására ösztönző nyomás. Ez a fejezet azt mutatja meg, hogyan álljunk ellen a nyomásnak.

 

18. A siker érzése

Rá fogunk jönni, hogy a sikeres programok általában az első naptól működnek. A sikertelen programok többnyire az elejétől fogva kudarcnak bizonyulnak.

 

19. Mindent bele!

A sikeres marketing lényege, hogy bele kell adni apait, anyait. Ha igazi nyertes akarsz lenni, nem állhatsz le. Csak a vesztesek pihennek.

 

20. A veszteségek csökkentése

Senki sem lát a jövőbe. Ha a programod nem működik, keress egy másik taktikát, és építsd be egy másik stratégiába. Ne erőltesd meg a kudarcot!

 

21. Játsszunk!

Az alulról építkező marketing lényege, hogy a vásárlók agyával gondolkodj. Ha ez sikerül, te lehetsz akár a következő Gates (Microsoft), Monaghan (Domino’s pizza) vagy Smith (Federal Express). Persze szerencse is kell hozzá.

 

Tárgymutató

 

A szerzőkről:

 

Al Ries és Jack Trout az Egyesült Államok talán legismertebb marketingszakemberei. New York-i székhelyű cégük, a Trout &Ries Inc., olyan vállalatoknak dolgozott, mint a Burger King, a Chase Manhattan, a Citicorp, a Digital Equipment, az IBM, a Paramount.

FELHASZNÁLÓINK VÉLEMÉNYEI

Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első, aki hozzászól! Írja meg kérdését, észrevételét!

OWVlM
Termékfigyelő
Watch DOG


Tájékoztatást kérek e-mailben az alábbi esemény(ek


       Ha a termék ára ez alá csökken: Ft

        Ha a termék elérhetővé válik készleten


E-mail címem: