Kezdőlap » Értékesítés, marketing » Jack Trout, Steve Rivkin: Az új pozicionálás - Térnyerés egy gyorsuló világban
A pozicionálás minden idők leggyakrabban idézett, mégis leginkább félreértett stratégiája. Az új pozicionálás, amely a korábban már megjelent Pozicionálás logikus folytatása, a legújabb kutatások és kommunikációs elméletek bevonásával tárgyalja a témát. Különösen nagy teret szentel az átpozicionálás koncepciójának, amely nélkül ma már nem képzelhető el korszerű marketingmunka.
Állításait a szerző egy sor gyakorlatból vett példával igazolja. Ezek jelentős része személyes tapasztalatokat tükröz olyan szerteágazó területekről, mint pl. az olajipar, jégkrémgyártás, politikusok pozicionálása és átpozicionálása.
A könyvet haszonnal forgathatják a marketing- és PR-szakemberek – és minden olyan vállalat, intézmény, hivatal, szervezet vezetője, munkatársa, melynek eredményességét döntően meghatározza, hogy milyen kép él róla a fogyasztók fejében és a közvéleményben.
|
Tartalom: |
Bevezetés
I. rész: Mi van a fejünkben?
1. Ami már túl sok az agynak 2. Elménk befogadóképessége véges 3. Elménk irtózik a zavartól 4. Bizonytalanság a fejekben 5. Senki sem szereti megváltoztatni a véleményét 6. Agyunk néha hajlamos elveszíteni tevékenységének fókuszát
II. rész: Változásmenedzselés
7. Átpozicionálás 8. Egy szoftvercég átpozicionálása 9. Egy jégkrémgyártó cég átpozicionálása 10. Egy könyvvizsgáló cég átpozicionálása 11. Politikusok átpozicionálása 12. Egy televíziós showműsor átpozicionálása 13. Egy olajtársaság átpozicionálása
III. rész: Szakmai trükkök
14. Elménk hallás után dolgozik 15. A jó névválasztás titka 16. Ha rossz a név 17. Egy kategória elnevezése 18. A kutatás gyakran csak összezavarja az embert 19. Hogyan alkalmazzuk a PR (közkapcsolatok) eszköztárát a pozicionálásban? 20. Hat csapda, amit nem árt elkerülnünk 21. Megfelelő emberek a tárgyalóasztalnál
Tárgymutató
|
A szerzőkről: |
Jack Trout a pozicionálás koncepciójának atyja, öt bestseller társszerzője, a Trout & Partners Ltd. elnöke. Cége olyan ismert vállalatoknak dolgozott, mint az AT&T, az IBM, a Lotus, a Merck, a Southwest Airlines, a Warner-Lambert.
Steve Rivkin már tizenöt éve dolgozott szerzőtársával, amikor megalapította saját kommunikációs tanácsadó cégét, a Rivkin & Associates Inc.-t. Megbízói között olyan nagy vállalatok is szerepelnek, mint a Chase Manhattan Bank, a Monsanto, a Tiffany & Co. |