Kezdőlap » Értékesítés, marketing » Steve Strid, Claes Andréasson: A viking marketing
1200 évvel ezelőtt a vikingek az ellenségeik koponyáját használták ivókupának.
Ma lapra szerelt bútorokat értékesítenek, DE a győztes stratégiájuk nem változott!
A IX. században a vikingek egy fosztogatásra, rablásra és bódító hatású gombákra épülő civilizációt alkottak, és ők adták nekünk - többek között - a Nobel-díjat, az IKEA-t, a Volvót, az Ericssont, a Legót és az Absolut Vodkát.
Svédország, Dánia, Norvégia és Izland összlakossága nem éri el a 20 milliót, vagyis a modern vikingek a Föld népességének mindössze 0,3 %-át teszik ki. Hihetetlen, de ennek ellenére ők bonyolítják a világ összes exporttevékenységének 3 %-át! Igen, a skandináv termékek első osztályúak, de mégis a márkaneveik hódították meg a világot.
Az erőszak korának vége, de a vikingeknek még mindig megvan az a zseniális és némileg különc hozzáállása, amellyel nevet tudnak szerezni a cégeiknek, a termékeiknek és az ügyeiknek.
A Viking marketing elmeséli, miért nem működik a reklám, és hogy ez miért jó, miért értelmetlen a versengés, továbbá hogy a büntetés-jutalmazás rendszere miért primitív eszköz a motiválásra, és hogy miért is nem a pénz a világ mozgatórugója, valamint hogy az ügyvédeknek miért az utolsó hajóban a helyük...
A vikingek visszatértek, és ezúttal nem viccelnek, mert üzletről van szó!
|
Vélemények a könyvről: |
„A hunok és a vikingek majdnem egy időben éltek és hódították meg Európát. Most itt a lehetőség számunkra, magyar üzletemberek számára, hogy eltanuljuk tőlük a tartós üzleti vállalkozások titkát. Ha nekik sikerült, nekünk is sikerülni fog!”
Pongor-Juhász Attila
„Vegye fel a fontos teendők listájára: elolvasni A viking marketinget! A vikingek feldúlták a szigeteinket, cserébe viszont nekünk adták a Nobel-díjat és az IKEA-t. A viking marketingből kiderül, miként lehetséges, hogy a 20 milliónyi - a Föld népességének mindössze 0,3 százalékát kitevő - lakossal rendelkező Skandinávia mára a világ összexportjának 3 százalékát bonyolítja.”
Guardian
„Erősen ajánlott olvasmány. A viking marketing egyrészt érdekes olvasnivaló, másrészt jó ötletforrás lehet. A tanácsai nem gyakorlatiasak vagy részletekbe menőek - sokkal inkább abban segítenek, hogy helyesen ragadjuk meg a vállalkozó lét szellemiségét, és a skandináv cégek mintájára fejlesszük saját márkánkat.”
Start Your Business
„Rendkívül olvasmányos útikönyv egy olyan kultúra és egyben szemléletmód tájaira, amely korántsem kap akkora figyelmet, amekkorát érdemelne. A viking élmény tüzetesebb tanulmányozása révén hasznos megállapításokra juthatunk múltbéli diadalokról és jövőbéli trendekről egyaránt.”
Professional Manager
|
Tartalom: |
Bevezetés
1. rész: MARKETING
1. Ha szíved szerint megtennél valamit, akkor tedd meg!
2. rész: CÉGKULTÚRA
30. Rablás, fosztogatás és egyéb családi hagyományok
Függelék: A legtrendibb cuccok Kr. u. 900-ból (a vikingek köztünk élnek…)
Bibliográfia |