Van valami a lényeges dolgokban, amit hajlamosak vagyunk figyelmen kívül hagyni. Ha a vállalkozásról esik szó, annyira koncentrálunk a víziónkra, hogy megfeledkezünk a pénzről. Annyira koncentrálunk az ügyfeleinkre, hogy megfeledkezünk az alkalmazottainkról. Annyira belefeledkezünk az életbe, hogy megfeledkezünk a halálról. Hát nem furcsa, hogy mennyire el tudjuk veszíteni a kapcsolatot a lényeges dolgokkal? Ezért szeretem ezt a kis könyvet. Csodálatos történetet mesél a vállalkozói lét lényegéről.
Miután sok éve tanulmányozom a vállalkozásokat, egyetlen dologról szereztem bizonyosságot: sokkal könnyebb beszélni a sikerről, mint elérni. Minden évben közel egymillió kisvállalkozás indul az Egyesült Államokban.
Sajnálatos módon ezeknek legalább 40 százaléka már az első évben tönkremegy. 80 százaléknak már nyoma sincs, mielőtt betöltené az ötödik évét, és 96 százalék lehúzza a rolót még a tizedik születésnapja előtt.
Az egyik fő ok, ami miatt a kisvállalkozások kudarcot vallanak, egyszerűen az, hogy szakemberek alapítják őket - olyan emberek, akik ügyesek valamiben és élvezik is azt csinálni. Legyen szó villanyszerelőről, íróról, fényképészről vagy számítógépes programozóról, mindannyian elkövetik azt a végzetes hibát, hogy ugyanúgy folytatják azt a munkát, amihez annyira értenek, miközben nem vesznek tudomást a vállalkozás más életbevágó részeiről.
Az egyperces vállalkozó segít elkerülni ezt a végzetes hibát. Ebben az élvezetes és tanulságos mesében Blanchard és Hutson három olyan lényeges dologra koncentrál, amelyre neked is oda kell figyelned, ha sikeres vállalkozó akarsz lenni.
Az első kulcskérdés a pénzügyek. Sok vállalkozó azért megy csődbe, mert nem tudja kezelni a pénzt. A kiadásaik meghaladják a bevételeiket, nem hajtják be a számláikat és nem ismerik fel, hogy a sikerük a pénzen, a pénzen, a pénzen múlik.
A sikeres vállalkozás második kulcsa a munkatársakat érinti. Fel kell hatalmaznod másokat, felelősséget kell adnod nekik a cégednél, hogy ne neked, a vállalkozónak kelljen mindent önmagadnak elvégezned. Ha a munkatársaid érzik ezt a felhatalmazást, úgy kezdenek viselkedni, mintha tulajdonosok lennének és nagy örömmel adják meg az ügyfeleknek a különleges bánásmódot.
Ezzel pedig el is jutunk Blanchard és Hutson harmadik kulcseleméhez: az ügyféllel való törődéshez. Lehet a világ legügyesebb szakembere a területeden - ha nem törődsz az ügyfeleiddel, sosem leszel sikeres.
Az egyperces vállalkozó segít megérteni, hogy bár a sikerről könnyebb beszélni, mint el is érni, azzal, hogy néhány lényeges dologra koncentrálsz, drámai módon növeled a sikered valószínűségét - és mindezt szórakoztató módon teszi.
Michael Gerber, vállalkozó
A V mítosz, a The E-Myth Revisited (Még egyszer a V mítoszról)
és az Awakening the Entrepreneur Within (A benned élő vállalkozó felébresztése) írója
|
„Vállalkozó vagy, netán az akarsz lenni? Szereted, amit csinálsz? Bizsereg a hátad a gondolattól, hogy a magad ura légy? Keresed az utat, hogy miként tudsz egy olyan vállalkozást felépíteni, amely tartós pénzügyi függetlenséget és boldog, örömteli életet biztosít neked és családodnak? Akkor az Egyperces vállalkozó című könyv hasznos útitársad lesz a célodhoz vezető úton! Nekem rengeteg új aha-élményt adott még második olvasásra is!”
Pongor-Juhász Attila a könyv szaklektora
„Ez nem egy rózsaszín álomkönyv, amelyben egy Cég megalakul és gond nélkül növekszik… Itt konkrét tanácsokat kapsz minden Cég fejlődésével kötelezően együttjáró nehézségek megoldására, amelyek betartásával évtizedek múlva is virágzó céged lesz.”
ifj. Czinege Károly a Czinege és Fiai Kft. tulajdonosa
„Kétszer olvastam el egymás után: először magával ragadott a történet, másodszor immár elmélyültem a mondandóban - főként az egyperces bölcsességek miatt. Alapmű! Nem hiányozhat egyetlen felelős cégtulajdonos-cégvezető íróasztaláról sem. Igen, az asztaláról és nem a könyvespolcáról, hogy mindig kéznél legyen. Ezt a könyvet NAPONTA kell olvasni, és a benne foglalt meglátásokat alkalmazni, és a siker nem maradhat el. Aki úgy érzi, sikeresebb is lehetne a cége, de nem tudja a hogyant, vegye meg ezt a könyvet, meg fogja találni a megfelelő választ!”
Kárpáti Gábor tulajdonos, ügyvezető, Double Printing Kft.
„Az egyperces vállalkozó egy lelkesítően hasznos könyv! Rövid és tömör esszenciája annak, milyen nehézségekkel találkozik egy vállalkozó a cégének építése folyamán. Segít a nehézségek felfedezésében és azok megoldásában is. Utat mutat, kiket keressünk, olvassunk, milyen mentorokat válasszunk a siker, a vállalkozói hozzáállás elérése érdekében. Egyben ez egy vezetői kézikönyv is, amely segít, hogyan készítsük fel magunkat a cégünk és munkatársaink vezetésére. Ez a könyv a vállalkozói attitűd kézikönyve! Újra lelkes lettem tőle!”
Furár Zoltán Gyémánthegy XXI. Kft.
„Az Egyperces Vállalkozó a sikeresen működő vállalkozás felépítéséhez szükséges tudás esszenciája. A könyvben a harmonikusan, felelősen, a vállalat minden érintettjével összhangban működő cég receptje található meg. Minél több magyar vállalkozó olvassa el és alkalmazza saját cégében a leírtakat, annál gazdagabb, sikeresebb és boldogabb országban fogunk élni.”
Szilágyi Imre az All Media cégcsoport tulajdonos-alapítója
|