Kezdőlap » Önfejlesztő könyvek » Tim Harford: Az alkalmazkodás logikája
Egyre gyorsabban változó világunkban egyre gyakrabban kerülhetünk olyan helyzetekbe, amelyekben a korábban bevált módszerekkel nem tudunk elég sikeresek lenni. Ilyenkor válik fontossá, hogy képesek vagyunk-e átértékelni eddigi reagálásaink módját, logikáját, tudunk-e a régi beidegződéseket meghaladó válaszokat adni az új kihívásokra.
Tim Harford számos olyan izgalmas, megtörtént eseményt tár elénk, amelyben kudarcot vallott a korábbi sikerekre épített rutinunk, mert nem voltunk elég nyitottak az új kihívásokra és nem voltunk elég rugalmasak az új megoldásokban.
A szerző meggyőző erővel mutatja be, hogy az amerikai katonai hadműveletek irányításának kudarcaiban éppúgy, mint a szegénység leküzdéséért tett hiábavaló erőfeszítésekben, az atomerőművek és olajfúrótornyok működési zavarainak elhárításában, legújabban pedig a nemzetközi pénzügyi válságok kezelhetetlenségében hasonlóak voltak a problémák forrásai: a váratlan helyzethez történő rugalmas alkalmazkodással szembeni idegenkedés.
Az alkalmazkodás logikája segít, hogy megértsük, miért nélkülözhetetlen ma már a sikerhez a kreatív alkalmazkodás, és mit kell tennünk ahhoz, hogy ezt minél jobban elsajátítsuk.
|
Tartalom: |
1. Az alkalmazkodás útvesztői
2. Hogyan tanulnak a szervezetek?
3. Variációk: új ötletek és megközelítések
4. Kiválasztódás: ami működik a szegényeknél, és ami nem
5. Az éghajlatváltozás bonyolultabb, mint gondolnánk
6. A pénzügyi válságok megelőzése
7. Az alkalmazkodó szervezet
8. Az alkalmazkodó egyén
Köszönetnyilvánítás
|
A szerzőről: |
Tim Harford a Financial Times újságírója, The Undercover Economist címmel a Financial Times és a Slate hasábjain publikált sorozatában a hétköznapi dolgok mögött rejlő közgazdasági törvényszerűségeket igyekszik feltárni. Ugyanezzel a címmel könyvet is megjelentetett (magyarul: A leleplezett gazdaság). Dear Economist néven blogot vezet, amelyben rendkívüli éleslátással és ironikus humorral fűszerezve elemzi az olvasók személyes problémáit a legújabb közgazdasági trendek szempontjait figyelembe véve. Korábban Trust me, I’m an Economist címmel vezetett műsort a BBC televízión, jelenleg pedig a BBC rádió More or Less adásának házigazdája. Írásai rendszeresen feltűnnek a Marketplace, az Esquire, a Forbes és a New York magazinban, rendszeres közreműködője a BBC World Service-nek. 2006-ban Bastiat-díjat nyert kiváló közgazdasági újságírói tevékenységéért. |