Hangversenyzongora a bankfiókban, szerkesztőség a kriptában, ufók a léghajóban. Vajon e bizarr ötleteken túl mi jelentheti a globális Virgin-cégbirodalom sikerének zálogát?
A Virgin-cégcsoport a világ 50 országában van jelen, és több mint ötvenezer alkalmazottja van. Az extrém kalandjairól híres, multimilliárdos Sir Richard Branson anekdotákkal tarkított könyvéből kiderül, mekkora jelentősége van üzleti sikereiben az odafigyelésnek, a nevetésnek és az élethosszig tartó tanulásnak. A vállalatvezető-ikon tőle szokatlan komolysággal hangsúlyozza az ügyfélközpontúság, a munkatársakkal való szoros együtt működés, és a társadalmi szerepvállalás fontosságát.
„Küldetésünk egy olyan B terv megalkotása, amely egyszerre szolgálja az emberek, a bolygónk és a profit érdekeit. Az A terv – amelyben a vállalatokat egyedül a nyereségtermelés érdeke vezérli – ma már elfogadhatatlan.”
A saját területén úttörőnek számító tagjai többek között a Virgin Megastores, a Virgin Atlantic, a Virgin Mobile, a Virgin Money és a Virgin Train. A zeneipartól a vonat-, légi- és tengeri közlekedési iparon valamint a bankszektoron át a kereskedelmi űrhajózásig a legkülönfélébb ágazatokban nyújt magas szintű szolgáltatásokat. A profittermelés helyett a Virgin Unite a jótékonyságra, a Virgin Startup pedig a fiatal vállalkozók támogatására helyezi a hangsúlyt.
Sir Richard Branson tizenhat évesen, diszlexiás és figyelemzavaros kamaszként kimaradt az iskolából, és egy diákmagazint alapított. Később egy lemezküldő vállalkozásból indulva építette fel a ma több mint négyszáz vállalatból álló Virgin-cégbirodalmat. Soha nem rettent vissza a szokatlan kihívásoktól, egyszer még a Coca-Colával is megpróbálta felvenni a versenyt. A márkateremtés nagy mestere: a hírverés érdekében kész motorcsónakkal átkelni az óceánon, vagy körberepülni a világot léghajóval. Elkötelezett a folyamatos tanulás iránt, és minden eszközt megragad a világ jobbá tételére. Két felnőtt gyermekével és feleségével gyakran töltik idejüket saját szigetükön, a paradicsomi Necker-szigeten.
„Attól, hogy valaki főnök, még nem lesz vezető."

|
Előszó: Az élet túl rövid
I. rész: Figyelj oda!
1. Apák és fiúk 2. Az odafigyelés elfeledett művészete 3. Tükröm, tükröm 4. Egyszerűen és nagyszerűen 5. Burn Down the Mission!
II. rész: Tanulj!
6. A vezetés fogalma 7. Született mázlisták 8. Tipikusan atipikus 9. Kis kutya, nagy kutya 10. Az innováció nem újdonság 11. Felvenni és megtartani
III. rész: Nevess!
12. Kultúrafejlesztés 13. A szenvedély gyümölcsei 14. Mikor buli igazán a buli?
IV. rész: Vezess!
15. A jövő vezetői 16. Jelen lenni 17. A kulcs az együttműködés 18. Döntések 19. A jó üzlet
Epilógus: Indítsuk be! Utószó Köszönetnyilvánítás Jegyzetek a magyar kiadáshoz Név- és tárgymutató
|