Kezdőlap » Menedzsment, üzlet » Lövey Imre, Manohar S. Nadkarni: Az örömteli szervezet
A legtöbb ember azért dolgozik egy vállalatnál, intézménynél, szervezetben, hogy megéljen - s a munkahelyükkel kapcsolatban ritkán jut eszükbe az öröm, a boldogság. Az pedig talán még ennél is ritkább, hogy egy vezető arra gondoljon, vajon a munkatársai és beosztottjai örömet találnak-e a munkájukban.
Ez a remek könyv azonban azt állítja - és nem utolsó sorban: bizonyítja -, hogy az a szervezet erős igazán, amelynek munkatársai számára a munka örömet jelent és igazi értékteremtésre készteti őket.
A szerzők azt is állítják, hogy egy vállalatnak, vagy bármilyen szervezetnek először is egészségesnek kell lenni ahhoz, hogy örömtelivé válhasson. Az egészséges szervezet képes szembenézni a kérdésekkel, mielőtt azok krónikus problémává sűrűsödnének, valamint képes a növekedésre és fejlődésre. Lövey lmre és az indiai Manohar S. Nadkarni együttesen mintegy hatvan évnyi, öt kontinensen szerzett szervezetfejlesztői tapasztalattal rendelkezik. Kidolgoztak egy átfogó, holisztikus keretet a szervezeti egészség és betegség jobb megértéséhez. Teljességgel újszerű módon elemzik a szervezeteket és hatékonyan segítenek abban, hogy az általuk javasolt eszközökkel a vezetők és a munkatársak örömteli, s ezért hatékony szervezetet hozzanak létre.
A szerzők megkérdőjelezik azt a nézetet, hogy a vezetők feladata kizárólag a prioritások felállítása és a gyors eredményesség biztosítása lenne. Legalább ennyire fontosnak tartják az egyensúly fenntartását a három alapvető célkitűzés, a szervezet gazdasági teljesítménye, valamint az ügyfelek és a munkatársak igényeinek kielégítése között. Lövey és Nadkarni szellemesen, rendkívül életszerűen, saját megélt példáik alapján azonosítanak olyan szervezeti betegségeket, azok tüneteivel, okaival, eredetével együtt, amelyek minden bizonnyal ismerősek lesznek az olvasók számára. Gazdag szervezetfejlesztői tapasztalatukból merítik azokat a mini-eseteket, amelyek rávilágítanak a munkahelyi működésünk kisebb vagy nagyobb, sokszor átélt, de igazán sosem elemzett bajaira, s így hatékony eszközt adnak azok leküzdésére.
A könyv tehát kitűnően megalapozott, világos elméleti keretet ad, ugyanakkor gyakorlati útmutató is egyben. Szemléletalakító és egyben közvetlenül felhasználható a vállalati mindennapokban, ezért rendkívül hasznos vezetők számára, valamint a vezetőképzés, a szervezetfejlesztés és a humánerőforrás szakembereinek - és főképp mindenkinek, aki bármilyen szervezetben - dolgozik és szeretné jobban megérteni azt.
|
Tartalom: |
Előszó
Az örömteli szervezet A munka és az öröm ellentmondó élménye
Sikeres, egészséges vagy örömteli? A sikeres szervezet nem feltétlenül egészséges
Az első egészségkritérium: A szervezetek három fő céljának egyensúlya A szervezet céljai A három alapvető cél
A modell érvényessége ellen ható tényezők
A második egészségkritérium: A szervezethez való kötődés érzése A munkatársak szükségleteinek kiemelt szerepe A szervezet tagjainak közössége Egyensúly a szakmai és magánélet között Egyre túlterheltebbnek érezzük magunkat A harmadik egészségkritérium: Az entrópia minimálisra csökkentése Szervezeti egészség és entrópia Nyereségesség és entrópia A negyedik egészségkritérium: Elégedett vevők Ha nincs külső vevő, szervezet sincs Az ötödik egészségkritérium: Növekedés és fejlődés Miért fontos az egészséghez a növekedés és a fejlődés?
A hatodik egészségkritérium: Harmóniában élni a környezettel A szervezetek adott környezeti kontextusban léteznek A vezetőkön áll vagy bukik, hogy egészséges és örömteli-e a szervezet Értékesebb ember, aki magasabban áll a hierarchiában?
Úton az örömteli szervezet felé Az öröm a szervezeti egészség és a vezetés törekvésének eredménye
Kapcsolódó irodalom
|
A szerzőkről: |
LÖVEY IMRE
MANOHAR S. NADKARNI
|