Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kezdőlap » Menedzsment, üzlet » Lövey Imre, Manohar S. Nadkarni: Az örömteli szervezet


        

Lövey Imre, Manohar S. Nadkarni: Az örömteli szervezet

Vállalati egészségről, betegségekről és gyógymódokról vezetőknek és tanácsadóknak

Nincs raktáron

 

Termékfigyelő
Cikkszám: 9789639686403
Elérhetőség: Kifutott termék
Kiadás éve: 2008
Oldalszám: 288
Méret: 160*235
Alapár 5 500 Ft
Ár (nettó) : 4 452 Ft
Ár (bruttó) (5 %):
4 675 Ft

A legtöbb ember azért dolgozik egy vállalatnál, intézménynél, szervezetben, hogy megéljen - s a munkahelyükkel kapcsolatban ritkán jut eszükbe az öröm, a boldogság. Az pedig talán még ennél is ritkább, hogy egy vezető arra gondoljon, vajon a munkatársai és beosztottjai örömet találnak-e a munkájukban.

 

Ez a remek könyv azonban azt állítja - és nem utolsó sorban: bizonyítja -, hogy az a szervezet erős igazán, amelynek munkatársai számára a munka örömet jelent és igazi értékteremtésre készteti őket.

 

A szerzők azt is állítják, hogy egy vállalatnak, vagy bármilyen szervezetnek először is egészségesnek kell lenni ahhoz, hogy örömtelivé válhassonAz egészséges szervezet képes szembenézni a kérdésekkel, mielőtt azok krónikus problémává sűrűsödnének, valamint képes a növekedésre és fejlődésre.


Lövey lmre és az indiai Manohar S. Nadkarni együttesen mintegy hatvan évnyi, öt kontinensen szerzett szervezetfejlesztői tapasztalattal rendelkezik. Kidolgoztak egy átfogó, holisztikus keretet a szervezeti egészség és betegség jobb megértéséhez. Teljességgel újszerű módon elemzik a szervezeteket és hatékonyan segítenek abban, hogy az általuk javasolt eszközökkel a vezetők és a munkatársak örömteli, s ezért hatékony szervezetet hozzanak létre.

 

A szerzők megkérdőjelezik azt a nézetet, hogy a vezetők feladata kizárólag a prioritások felállítása és a gyors eredményesség biztosítása lenne. Legalább ennyire fontosnak tartják az egyensúly fenntartását a három alapvető célkitűzés, a szervezet gazdasági teljesítménye, valamint az ügyfelek és a munkatársak igényeinek kielégítése között.


Lövey és Nadkarni szellemesen, rendkívül életszerűen, saját megélt példáik alapján azonosítanak olyan szervezeti betegségeket, azok tüneteivel, okaival, eredetével együtt, amelyek minden bizonnyal ismerősek lesznek az olvasók számára. Gazdag szervezetfejlesztői tapasztalatukból merítik azokat a mini-eseteket, amelyek rávilágítanak a munkahelyi működésünk kisebb vagy nagyobb, sokszor átélt, de igazán sosem elemzett bajaira, s így hatékony eszközt adnak azok leküzdésére.

 

A könyv tehát kitűnően megalapozott, világos elméleti keretet ad, ugyanakkor gyakorlati útmutató is egyben. Szemléletalakító és egyben közvetlenül felhasználható a vállalati mindennapokban, ezért rendkívül hasznos vezetők számára, valamint a vezetőképzés, a szervezetfejlesztés és a humánerőforrás szakembereinek - és főképp mindenkinek, aki bármilyen szervezetben - dolgozik és szeretné jobban megérteni azt.

 

Tartalom:

 

Előszó
Bevezetés
Köszönetnyilvánítás

 

Az örömteli szervezet


A munka és az öröm ellentmondó élménye
Az öröm és a munka összekapcsolásának igénye
Mit jelent az öröm a munkában?
A transzcendens öröm
Az örömteli szervezet előfeltételei: internalizált cél és önkéntes részvétel
A csapatmunka öröme
Éreznek-e örömöt a vezetők?
Az örömteli szervezet másoknak is örömöt jelent
Az öröm potenciális veszélyei

 

Sikeres, egészséges vagy örömteli?


A sikeres szervezet nem feltétlenül egészséges
Mikor nevezünk sikeresnek egy szervezetet?
A szervezeti egészség holisztikus feltétel
Problémamegoldás, mint az egészség feltétele
A krónikus problémákból szervezeti betegségek lesznek
A betegségek megfigyelhető tünetei
A szervezeti betegségek okai és az okok eredete
Az egészség és az öröm viszonya

 

Az első egészségkritérium: A szervezetek három fő céljának egyensúlya


A szervezet céljai


A három alapvető cél

  • A vevőkkel kapcsolatos, az egyensúly felborulását okozó betegségek
  • A munkatársakkal kapcsolatos, az egyensúly felborulását okozó betegségek
  • A szervezettel kapcsolatos, az egyensúly felborulását okozó betegségek

A modell érvényessége ellen ható tényezők
Az egyensúly mechanizmusai

 

A második egészségkritérium: A szervezethez való kötődés érzése


A munkatársak szükségleteinek kiemelt szerepe


A szervezet tagjainak közössége
Ki "birtokolja" a szervezetet?
Mindenki azt akarja, hogy fontos legyen, számítson
Mindenki számára más adja a fontosság érzését
A fontosság érzése meghatározza az emberek szervezeti viselkedését
Miért számít, hogy számítunk-e?
Én fizetek, te meg azt teszed, amit mondok
Az autonómia és a fontosságérzet együtt adja az identitásunkat
Az autonómiához adott kulturális keret szükséges
A többirányú kapcsolatok is erősítik a stabilitást és a kontinuitást
Fontosság + autonómia + többirányú kapcsolatok + a kultúrával való azonosulás = a szervezethez való kötődés
Szervezeti paranoia


Egyensúly a szakmai és magánélet között


Egyre túlterheltebbnek érezzük magunkat
"Hősiességnek" tekintjük a túlmunkát
A függőség ördögi köre
A munkamánia mindenképpen káros az egészségre
A múltbéli célok áldozatai
Az egészséges leterheltség megfigyelhető jegyei
A munkahely iránti hagyományos lojalitás vége
Munkamánia


A harmadik egészségkritérium: Az entrópia minimálisra csökkentése


Szervezeti egészség és entrópia


Nyereségesség és entrópia
A célok egyensúlyának hiánya és az entrópia
Az információ csökkenti az entrópiát
Problémák iránti érzéketlenség
A szervezet "szigetelése"
Szabályok, rendelkezések, irányelvek - hatékonyságnövelők vagy entrópiagerjesztők?
Bürokrácia
Információmegosztás
Ahol felhatalmazás (empowerment) van, ott kevésbé torzul az információ
Döntéshozatal a megfelelő szinten
Mit kezdjünk a rossz döntésekkel?
Döntésképteleség
A rendszeres visszajelzés csökkenti az entrópiát
A munka koordinálása csökkenti a hibákat
Rész-optimalizálás
A szinergia csökkenti az entrópiát
Entrópia az egyes emberek körül
Énközpontú vezetés
A szervezetek rendszeres karbantartást igényelnek
Változtatási programok és szervezeti entrópia
Hosszú és rövid távú kérdések egyidejű kezelése
Rövidlátás
Távollátás

A szervezeti tanulás
Kockázatkerülés


A negyedik egészségkritérium: Elégedett vevők


Ha nincs külső vevő, szervezet sincs
A vevők a partnereink
Érték hozzáadása - érték kapása
Felelősségvállalás a vevők problémáiért
Nem megfelelő érték a vevőknek


Az ötödik egészségkritérium: Növekedés és fejlődés


Miért fontos az egészséghez a növekedés és a fejlődés?
Stagnálás
Csőlátás

A munkatársak megérzik, ha megáll a növekedés és a fejlődés
A vállalkozók viszonya a növekedési kényszerhez

 

A hatodik egészségkritérium: Harmóniában élni a környezettel


A szervezetek adott környezeti kontextusban léteznek
Alkalmazkodj, különben...
A releváns környezet
Az érdekeltek köre (stakeholders)
Agresszív viszonyulás a környezethez
Elégtelen kapcsolat a környezettel


A vezetőkön áll vagy bukik, hogy egészséges és örömteli-e a szervezet


Értékesebb ember, aki magasabban áll a hierarchiában?
Az önbizalom ritkán felismert szerepe
Bizalom, egészség és öröm
Az emberek különbözőképpen látják ugyanazt
A tanulás és meggyőződéseink
A szervezetek "hitrendszere", meggyőződései
A stabilitásra szükség van, de mikor van szükség változásra?
Egyes meggyőződések egészségesek, mások betegségekhez vezetnek

 

Úton az örömteli szervezet felé


Az öröm a szervezeti egészség és a vezetés törekvésének eredménye
A szocializálódás során gyengül az örömteli felfedezés természetes ösztöne
Gondolatok és érzések is lehetnek örömforrások
Az igazságtalanság és az öröm
Hogyan növelhetjük képességünket az örömre?
Csak örömteli emberek tudnak örömteli szervezeteket létrehozni?
Az érzékek felélesztése és az öröm légkörének megteremtése
Örömteli munka egy nagyobb célhoz való hozzájárulás vagy a kreativitás révén
A munka örömteli lehet, ha nemcsak rutinfeladatból áll, hanem változatos

 

Kapcsolódó irodalom

 

A szerzőkről:

 

LÖVEY IMRE
Közgazdász, szociológus, vezetési tanácsadó, a Concordia Szervezet- és Vezetésfejlesztési Kft. ügyvezetője, a Szervezetfejlesztők Magyarországi Társaságának egyik alapítója és első elnöke. A szervezetfejlesztés és a tapasztalati tanulás vállalati alkalmazásának egyik magyarországi úttörője - 1979 óta dolgozik ezen a területen. Tanácsadóként, oktatóként egyebek közt Angliában, az Egyesült Államokban, Németországban, Japánban, Ukrajnában, Peruban is dolgozott. 1990-1997 között rendszeresen oktatott a University of California Los Angeles (UCLA) Anderson Graduate School of Management Business School-ban. A szakma bölcsőjének számító National Training Laboratories of Applied Behavioral Science (USA) tagja, valamint az International Organization Development Association elnökségi tagja.

 

MANOHAR S. NADKARNI
Pályafutásának elején India különböző részein vidékfejlesztéssel foglalkozott. Ford-ösztöndíjasként David C. McClelland mellett teljesítménymotivációs kutatásokban vett részt. 1965 és 1969 között a Harvard Egyetemen fő kutatási területe a motiváció volt. Indiába visszatérve saját tanácsadó céget alapított. 35 éves szervezetfejlesztői tapasztalatát multinacionális cégek, valamint állami és önkormányzati intézmények tanácsadójaként szerezte. Dolgozott az ENSZ számára is, többek között Indonéziában, Nigériában, Törökországban, Magyarországon és Pápua Új-Guineában. Magyarországon több alkalommal vett részt OD tanácsadók képzésében. Mint az Indiai Viselkedéstudományi Központ elnöke, számos szervezetnek nyújt tanácsadói szolgáltatást.


ERDÉLYI ESZTER a Harvard School of Business Managementen szerezte MBA fokozatát, jelenleg San Franciscóban él. 12 éve dolgozik vezetői tanácsadóként, multinacionális cégeknél és non-profit szervezeteknél egyaránt.

FELHASZNÁLÓINK VÉLEMÉNYEI

Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első, aki hozzászól! Írja meg kérdését, észrevételét!

MzUzMTk
Termékfigyelő
Watch DOG


Tájékoztatást kérek e-mailben az alábbi esemény(ek)ről:


       Ha a termék ára ez alá csökken: Ft

        Ha a termék elérhetővé válik készleten


E-mail címem: