Kezdőlap » Menedzsment, üzlet » Libby Sartain, Mark Schuman: Tehetségmágnesek
A munkaerő toborzásában az Y generáció és a közösségi média gyökeres változásokat hozott. Az újfajta igényekkel és szokásokkal rendelkező munkatársakat elcsábítani, megtartani és elkötelezetté tenni komoly kihívást jelent. A vállalatoknak ágazattól, piaci és gazdasági helyzettől függetlenül új, költséghatékony HR kommunikációra van szüksége, hogy a piaci versenyben megnyerje, és motiválja a legtehetségesebb és legeredményesebb munkavállalókat.
A szerzők szerint ebben az új világban a cégeknek már három márkára van szüksége:
A könyv élvezetes stílusban, gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogyan használható fel a márka a HR kommunikációban; mit kell tenni ahhoz, hogy a cég munkatársairól ugyanúgy ismertté váljon, mint termékeiről vagy szolgáltatásairól; hogyan építhető fel a tehetségvonzó vállalati arculat.
|
Tartalom: |
Előszó a magyar kiadáshoz
BEVEZETŐ 1. Generációváltás Miről szól a könyv?
I. RÉSZ: LÁSSUNK REÁLISAN! ELSŐ LÉPÉS: ÉBRESZTŐ! 1. A szokások megváltoztak Lássunk hozzá! Tanulságok
MÁSODIK LÉPÉS: A MUNKAERŐPIAC ELEMZÉSE Visszatekintés a múltba 1. Érzékenység Pillantás a jövőbe 1. A munka Lássunk hozzá!
II. RÉSZ: LÁSSUNK MUNKÁHOZ! HARMADIK LÉPÉS: MEGVALÓSÍTÁS 1. A tehetségstratégia meghatározása A tehetségmágnessé válás következményei 1. Sikeresen versenyezhetünk a tehetségekért Lássunk hozzá!
NEGYEDIK LÉPÉS: SZEGMENTÁCIÓ 1. Állítsunk fel fontossági sorrendet! Lássunk hozzá!
ÖTÖDIK LÉPÉS: A TEHETSÉGMÁRKA ALKALMAZÁSA 1. Hogyan váljunk ismertté? Lássunk hozzá!
III. RÉSZ: KÉSZÜLJÜNK FEL! HATODIK LÉPÉS: FENNTARTÁS Személyes interakciók • Dolgozói programok • A dolgozók elismerése Hatás a vállalati kultúrában Emberi erőforrások • A HR eszközei és lehetőségei • Belső kommunikáció Lássunk hozzá!
HETEDIK LÉPÉS: TÚLÉLÉS 1. Kommunikáció és együttműködés a közösségi médián keresztül Hogyan alakítsunk ki közösségi média stratégiát? 1. Fogadjuk el, hogy a közösségi média nem tűnik el! Lássunk hozzá!
IV. RÉSZ: MIT JELENT MINDEZ EGY CÉG SZÁMÁRA? NYOLCADIK LÉPÉS: IDŐTÁLLÓ TEHETSÉGMÁRKA KIÉPÍTÉSE 1. A tehetségek piacán tudni fogják, hogy miért érdemes a cégnél dolgozni Tanulságok A munkatárs már nem azt jelenti, mint régen • A HR soha nem lesz ugyanaz, mint régen • A tehetségmárka hatóköre kiszélesedik • Nem elég csak akarni a tehetségmárkát • A cég tehetségmárkává válik
Záró gondolatok Köszönetnyilvánítás A szerzőről
TEHETSÉGMÁGNESEK MAGYARORSZÁGON A TENGEREN INNEN ÉS A TENGEREN TÚL MUNKÁLTATÓK - ÖNMAGUKRÓL
MUNKAKERESŐK - VÁGYAK ÉS AMI MÖGÖTTE VAN
MUNKÁLTATÓI MÁRKÁK MAGYARORSZÁGON Gondoskodás - a nők vállalata • Bajtársisasság - összefogás • AVON - a láthatatlan vállalat? Tisztánlátás. És a történet másik fele Cél: vonzó árukínálat - vonzó állásajánlatok • Nagyító alatt a jelenlegi helyzet • Lépésről lépésre, mert a legkisebb is számít… Utánpótlás-nevelés mesterfokon Népszerűség - a legfontosabb szegmensekben is • Stratégiai együttműködés az oktatási intézményekkel • Freshhh and Growww! Tudatos stratégia. Merészség. Siker Sikert sikerre halmozva • Gyakornoki program - az újdonság jegyében • Gyula és a „Mindennapi hősök” Kívül piros, belül színes. Mi az? Szemléletváltás - az ügyfél mindenek felett • Külső arculat - inspiráló belső hangulat • Társadalmi felelősségvállalás - munkavállalói önkéntesség Összegzés |