Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kezdőlap » Menedzsment, üzlet » Libby Sartain, Mark Schuman: Tehetségmágnesek


        

Libby Sartain, Mark Schuman: Tehetségmágnesek

A kiválókat vonzó munkáltatói márka felépítése

Raktáron

 

Termékfigyelő
Cikkszám: 9789633040195
Kiadás éve: 2010
Oldalszám: 300
Méret: 160*235
Ár (nettó) : 4 762 Ft
Ár (bruttó) (5 %):
5 000 Ft

Vásárolni kívánt mennyiség:
  db  

A munkaerő toborzásában az Y generáció és a közösségi média gyökeres változásokat hozott. Az újfajta igényekkel és szokásokkal rendelkező munkatársakat elcsábítani, megtartani és elkötelezetté tenni komoly kihívást jelent. A vállalatoknak ágazattól, piaci és gazdasági helyzettől függetlenül új, költséghatékony HR kommunikációra van szüksége, hogy a piaci versenyben megnyerje, és motiválja a legtehetségesebb és legeredményesebb munkavállalókat.

 

A szerzők szerint ebben az új világban a cégeknek már három márkára van szüksége:

 

  • Termékmárka: amelynek meggyőzőnek kell lennie ahhoz, hogy megvegyék áruit vagy szolgáltatásait.

  • Vállalati márka: amelynek meg kell mutatnia, hogy a cég munkahelyként milyen értékeket képvisel.

  • Tehetségvonzó vállalati márka: olyan munkaadói márka, amely irányt szab a kiválóak vonzására, megtartására és motiválására.

 

A könyv élvezetes stílusban, gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogyan használható fel a márka a HR kommunikációban; mit kell tenni ahhoz, hogy a cég munkatársairól ugyanúgy ismertté váljon, mint termékeiről vagy szolgáltatásairól; hogyan építhető fel a tehetségvonzó vállalati arculat.


 

Tartalom:

 

Előszó a magyar kiadáshoz

 

BEVEZETŐ


Öt változás a munkaerőpiacon

1. Generációváltás
2. A munka fogyasztói 
3. A tehetségek piaca
4. Közösségi média
5. Munkáltatói márkahűség

Miről szól a könyv?

 

I. RÉSZ: LÁSSUNK REÁLISAN!


ELSŐ LÉPÉS: ÉBRESZTŐ!


1. A szokások megváltoztak
2. Az elvárások újraformálódtak
3. A karrier módosult
4. Az elkötelezettség érzése erősödött
5. A kapcsolatok jellege is átalakult 
6. A hitelesség előtérbe került

Lássunk hozzá!

Tanulságok

 

MÁSODIK LÉPÉS: A MUNKAERŐPIAC ELEMZÉSE


Visszatekintés a múltba

1. Érzékenység
2. Kihívások
3. Tapasztalatok 
4. Lehetőségek

Pillantás a jövőbe

1. A munka 
2. Az utánpótlás 
3. A márka
4. Az internet
5. Az emberi erőforrások

Lássunk hozzá!
Tanulságok

 

II. RÉSZ: LÁSSUNK MUNKÁHOZ!


HARMADIK LÉPÉS: MEGVALÓSÍTÁS


A munkáltatói arculattól a tehetségmárkáig
A tehetségmágnessé válás folyamata

1. A tehetségstratégia meghatározása 
2. Gondoskodjunk az utánpótlásról!
3. A tehetségmárka kiépítése
4. A tehetségmárka alkalmazása

A tehetségmágnessé válás következményei

1. Sikeresen versenyezhetünk a tehetségekért
2. Vállalati üzenetünk egyértelmű lesz
3. A márka egyedivé tesz
4. Ok az elköteleződésre
5. „Felhívás keringőre” 
6. Hosszan tartó elköteleződés

Lássunk hozzá!
Tanulságok

 

NEGYEDIK LÉPÉS: SZEGMENTÁCIÓ


A szegmentált marketing
Hogyan szegmentáljunk?

1. Állítsunk fel fontossági sorrendet!
2. Vizsgáljuk meg a keresletet!
3. Hasonlítsuk össze magunkat a versenytársakkal!
Hogyan különböztessük meg magunkat a versenytársaktól? • Mennyire ismerjük az egyes dolgozói szegmenseket? • Milyen ellenállást válthatnak ki az üzeneteink? • Tehetségmágnes-e a vállalatunk?
4. Határozzuk meg a márkaintenzitás mértékét! 
5. Vizsgáljuk meg a márkakényszert! 
Magas márkakényszer/magas munkaerő-kereslet • Magas márkakényszer/alacsony kereslet • Alacsony márkakényszer/magas kereslet • Alacsony márkakényszer/alacsony kereslet
6. Lépjünk ki a piacra! 
Törekvések • Értékek • Időzítés • Eszmék • Élmény • Cselekvés

Lássunk hozzá!
Tanulságok

 

ÖTÖDIK LÉPÉS: A TEHETSÉGMÁRKA ALKALMAZÁSA


Akadályok a tehetségmárka kiépítésében

1. Hogyan váljunk ismertté?
A márkaismertség
2. Hogyan legyünk hitelesek? 
Hitelesség a céges weboldalak menüpontjaiban 
Hitelesség a karrieroldalon

3. Hogyan váljon üzenetünk személyessé?
Mit mond a toborzási asszisztens?
4. Hogyan váljunk emlékezetessé?
Újratoborzás 
Beléptetés
Az első nap után

Lássunk hozzá!
Tanulságok

 

III. RÉSZ: KÉSZÜLJÜNK FEL!


HATODIK LÉPÉS: FENNTARTÁS


A vállalati kultúra és a tehetségmárka 
A vezetői kultúra hatása 
A vezetők üzenetei
A vezetői viselkedés
Vezetői készségek 
Vezetői tevékenységek 
Dolgozói élmények

Személyes interakciók • Dolgozói programok • A dolgozók elismerése

Hatás a vállalati kultúrában

Emberi erőforrások • A HR eszközei és lehetőségei • Belső kommunikáció

Lássunk hozzá! 
Tanulságok

 

HETEDIK LÉPÉS: TÚLÉLÉS


A közösségi média és hatásai - túlélési tippek

1. Kommunikáció és együttműködés a közösségi médián keresztül 
2. Hozzunk létre globális közösséget! 
3. Figyeljünk az ellenőrizetlen forrásokra! 
4. Figyeljünk a pletyka veszélyeire!
5. Leszámolás a hamis biztonsággal

Hogyan alakítsunk ki közösségi média stratégiát?

1. Fogadjuk el, hogy a közösségi média nem tűnik el!
2. Legyünk tudatában, hogy mit jelent a közösségi média, és mit nem! 
3. Ismerjük meg a közösségi médiát! 
4. Vizsgáljuk meg a tehetségmárkára irányuló hatásokat! 
5. Figyeljük a létező közösségi hálózatokat! 
6. Építsünk új közösségi hálózatokat! 
7. Alakítsunk ki márkakapcsolatokat! 
8. Gondoljuk végig, hogyan használjuk ki a közösségi hálózatokat! 
9. Dolgozzuk ki a közösségi média marketingtervét!

Lássunk hozzá! 
Tanulságok

 

IV. RÉSZ: MIT JELENT MINDEZ EGY CÉG SZÁMÁRA?


NYOLCADIK LÉPÉS: IDŐTÁLLÓ TEHETSÉGMÁRKA KIÉPÍTÉSE


1. A tehetségek piacán tudni fogják, hogy miért érdemes a cégnél dolgozni 
2. A cég tehetségmágnessé válik 
3. Többen szeretnének a cégnél dolgozni
4. A tehetségek piacán a megfelelő szegmensek elérése
5. A tehetségvonzó stratégia a fogyasztói marketing stratégiára fog emlékeztetni 
6. A jelöltek az igényeknek megfelelően szűrhetőek 
7. A tehetségvonzás programjai és folyamatai áramvonalassá válnak 
8. A toborzók végre proaktívak lesznek
9. A vállalaton belüli kommunikáció új célokat kap 
10. Új hangot üt meg a vezetés 
11. Újrafogalmazódik a munkatársakkal való kapcsolat 
12. A szervezetnél időtálló tehetségmárka jön létre

Tanulságok

A munkatárs már nem azt jelenti, mint régen • A HR soha nem lesz ugyanaz, mint régen • A tehetségmárka hatóköre kiszélesedik • Nem elég csak akarni a tehetségmárkát • A cég tehetségmárkává válik

 

Záró gondolatok

Köszönetnyilvánítás

A szerzőről

 

TEHETSÉGMÁGNESEK MAGYARORSZÁGON


A TENGEREN INNEN ÉS A TENGEREN TÚL 
KIS MAGYAR KÖRKÉP - A MAGYAR DOLGOZÓK SZEMÉVEL

A munkáltatói arculat fontossága 
Vonzás • Megtartás • Ösztönzés, elkötelezettség


MUNKÁLTATÓK - ÖNMAGUKRÓL
Elbeszélünk egymás mellett? 
Ígéretek, elvárások és hitelesség

 

MUNKAKERESŐK - VÁGYAK ÉS AMI MÖGÖTTE VAN
Állásvadászat - szegmensek szerint 
A magyar Y-generáció

 

MUNKÁLTATÓI MÁRKÁK MAGYARORSZÁGON


A szépség belülről fakad. Mutassuk hát meg!

Gondoskodás - a nők vállalata • Bajtársisasság - összefogás • AVON - a láthatatlan vállalat?

Tisztánlátás. És a történet másik fele

Cél: vonzó árukínálat - vonzó állásajánlatok • Nagyító alatt a jelenlegi helyzet • Lépésről lépésre, mert a legkisebb is számít…

Utánpótlás-nevelés mesterfokon

Népszerűség - a legfontosabb szegmensekben is • Stratégiai együttműködés az oktatási intézményekkel • Freshhh and Growww!

Tudatos stratégia. Merészség. Siker

Sikert sikerre halmozva • Gyakornoki program - az újdonság jegyében • Gyula és a „Mindennapi hősök”

Kívül piros, belül színes. Mi az?

Szemléletváltás - az ügyfél mindenek felett • Külső arculat - inspiráló belső hangulat • Társadalmi felelősségvállalás - munkavállalói önkéntesség

Összegzés
Név- és tárgymutató

FELHASZNÁLÓINK VÉLEMÉNYEI

Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első, aki hozzászól! Írja meg kérdését, észrevételét!

OGU5Mj
Termékfigyelő
Watch DOG


Tájékoztatást kérek e-mailben az alábbi esemény(ek)ről:


       Ha a termék ára ez alá csökken: Ft

        Ha a termék elérhetővé válik készleten


E-mail címem: