Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kezdőlap » Menedzsment, üzlet » John Kay: Oldalazás - Miért indirekt módon érjük el inkább a céljainkat?


        

John Kay: Oldalazás - Miért indirekt módon érjük el inkább a céljainkat?

Előrendelhető

Nincs raktáron

 

Termékfigyelő
Cikkszám: 9789633040799
Elérhetőség: ELŐRENDELHETŐ - Elegendő számú megrendelés esetén újranyomtatják a könyvet.
Kiadás éve: 2012
Oldalszám: 300
Méret: 130*180
Alapár 3 400 Ft
Ár (nettó) : 2 752 Ft
Ár (bruttó) (5 %):
2 890 Ft

Vásárolni kívánt mennyiség:
  db  

Ha pontosan tudjuk, mit akarunk, ismerjük a körülményeket, elegendő információval rendelkezünk, és átlátjuk mások reakcióit, akkor egyszerűen, világos módszerek és modellek alapján, direkt módon meg tudjuk oldani problémáinkat.

 

De ha - mint oly sokszor az életben - céljaink homályosak és összetettek, a környezet bizonytalan, információink hiányosak, az interakciók kiszámíthatatlanok, akkor minden a feje tetejére áll: direkt megoldásaink kudarcot vallanak, céljaink romba dőlnek, előbb utóbb hibáztatni kezdjük a körülményeket és másokra hárítani a felelősséget. A kialakult helyzetet pedig - jobb híján - meglévő direkt módszereinkkel megpróbáljuk utólag megmagyarázni: ésszerűsítéssel helyettesíteni az ésszerűséget.

 

És itt kap szerepet az oldalazás.

 

Financial Times elismert publicistája, több gazdasági témájú könyv szerzője, rendkívül meggyőzően mutatja be, milyen kevés esetben érdemes használnunk döntéseinknél a megszokott és beváltnak hitt direkt módszereinket. Mikor és miért kell sokkal inkább indirekt módon közelítenünk - ahogy ő nevezi - oldalaznunk? Miért célravezetőbb újra és újra próbálkoznunk, kísérleteznünk, alkalmazkodnunk és elismerni tévedéseinket?


A könyv azoknak szól, akik fogékonyak az alternatív gondolkodásra, akik céljai között szerepel, hogy boldogok és gazdagok legyenek, de hajlandók elfogadni, hogy bonyolult világunkban mindez ott van, ahol megtaláljuk, nem pedig ott, ahol keressük.

 

 

Tartalom:

 

Előszó

 

1. Az oldalazás
Miért indirekt módon érjük el inkább a céljainkat?

 

I. rész: AZ OLDALAZÁS VILÁGA - AZ INDIREKT ÚT SIKERREL VAN KIKÖVEZVE


2. A boldogsághoz vezető út
Miért nem hajszolják a boldogságot a legboldogabb emberek?

 

3. A profitérdekeltség paradoxona
Miért nem hajszolják a nyereséget a legnyereségesebb vállalatok?

 

4. Az üzletkötés művészete
Miért nem hajszolják a gazdagságot a leggazdagabb emberek?

 

5. Célkitűzések, célok és feladatok
Segíthetnek-e az eszközök a célok felismerésében?

 

6. A mindenütt jelenvaló oldalazás
Miként hatja át az élet oly sok területét az oldalazás?

 

II. rész: AZ OLDALAZÁS SZÜKSÉGESSÉGE - A DIREKT ÚT GYAKRAN NEM JÁRHATÓ


7. Átevickélés
Vagy inkább oldalazás?

 

8. Pluralizmus
Lehetséges-e több megoldás egy problémára?

 

9. Interakció
Mennyire függnek eredményeink szándékainktól?

 

10. Komplexitás
Járható-e a direkt út túl bonyolult világunkban?

 

11. Hiányosság
Ismerjük-e eléggé problémáink bonyolult természetét?

 

12. Absztakció
Lehet-e tökéletesen modellezni a valóságot?

 

III. rész: AZ OLDALAZÁS DILEMMÁI - PROBLÉMAMEGOLDÁS EGY ÖSSZETETT VILÁGBAN


13. A történetírás pislákoló lámpása
Hibás-e, ha az eredményekből következtetünk a szándékokra?

 

14. A Stockdale-paradoxon
Kevesebb-e választási szabadságunk, mint gondolnánk?

 

15. A sündisznó és a róka
Felismerik-e tudásuk korlátait a jó döntéshozók?

 

16. A vak órásmester
Okosabb-e nálunk az alkalmazkodás?

 

17. Ívelj, mint Beckham!
Tudunk-e többet, mint amennyit el tudunk mondani?

 

18. Rend terv nélkül
Elérhetünk-e komplex eredményeket célkitűzések nélkül?

 

19. Jól van hát, ellentmondok magamnak
Fontosabb-e az igazság, mint a következetesség?

 

20. Piszkos dossziék
Hogyan keverjük össze a hamis ésszerűséget a jó döntéshozatallal?

 

KÖVETKEZTETÉSEK


21. Az oldalazás gyakorlata
Az oldalazó döntéshozatal előnyei

 

Köszönetnyilvánítás
Felhasznált irodalom
Jegyzetek
Név- és tárgymutató

FELHASZNÁLÓINK VÉLEMÉNYEI

Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első, aki hozzászól! Írja meg kérdését, észrevételét!

ZjgyZDk0
Termékfigyelő
Watch DOG


Tájékoztatást kérek e-mailben az alábbi esemény(ek)ről:


       Ha a termék ára ez alá csökken: Ft

        Ha a termék elérhetővé válik készleten


E-mail címem: