Annak érdekében, hogy megkönnyítsük látogatóinknak a webáruház használatát, oldalunk cookie-kat használ. Weboldalunk böngészésével Ön beleegyezik, hogy számítógépén / mobil eszközén cookie-kat tároljunk. A cookie-khoz tartozó beállításokat a böngészőben lehet módosítani.

Kezdőlap » Menedzsment, üzlet » Hegedűs Zoltán: Amit érdemes megtanulni a multiktól, és amit nem


        

Hegedűs Zoltán: Amit érdemes megtanulni a multiktól, és amit nem

50 dolog a kisvállalkozók figyelmébe

Raktáron

 

Termékfigyelő
Cikkszám: 9789639686755
Kiadás éve: 2009
Oldalszám: 304
Méret: 150*210
Alapár 3 900 Ft
Ár (nettó) : 3 157 Ft
Ár (bruttó) (5 %):
3 315 Ft

Vásárolni kívánt mennyiség:
  db  

„A kisvállalkozások alkotják az európai gazdaság gerincét.”

 

Kisvállalkozások Európai Chartája

 

A szerző ajánlása:

 

A magyar kis- és középvállalkozások helyzete enyhén szólva nem túl biztató. A multik országa lettünk! De talán lehet és érdemes tanulni tőlük! Biztos vagyok benne, hogy tapasztalataik, ismereteik, technikáik nagy része a kisebb vállalkozásoknál is hasznosítható.

 

10 sajátosság
10 alapelv
10 buktató
10 javaslat
10 tévhit

 

10 pontban foglaltam össze mindazt, amit érdemes tudni a multikról, majd 10 hasznosítható, megfontolandó alapelvet ismertetek, amit irányadónak tartok a magyar kkv-k életében is. Felhívom a figyelmet 10 buktatóra, amelyeket nem érdemes átvenni a multiktól, és 10 pontban összefoglalom javaslataimat, amelyek a magyar vállalkozó erősítését szolgálhatják. Időközben leszámolunk 10 tévhittel is, amelyek mind a multik, mind a kisvállalkozók világában megtalálhatók. Az meg csak a véletlen műve, hogy a Kisvállalkozások Európai Chartája is éppen 10 cselekvési irányt határoz meg.

 

Nemcsak szurkolok a magyar kisvállalkozóknak, bízom is bennük. Remélem, hogy könyvemmel hozzájárulhatok a magyar kisvállalkozások sikeréhez!

 

 

Vélemények a könyvről:

 

„A könyv szerzőjét olyan vállalatvezetőnek ismertem meg, aki mindig bizalommal, nyitottsággal és érdeklődéssel szánt időt és energiát az új gondolatok, akár a legmerészebbnek tűnő tervek megvitatására is. A könyve is ezt a hozzáállást, a segítő szándékot tükrözi. Élvezetes, érdekes, érthető és rengeteg korszerű cégvezetési ismeretet, illetve okos tanácsot ad a magyar kisvállalkozóknak. Jó szívvel ajánlom mindenkinek, aki nyerni szeretne!”

 

Talmácsi István

kisvállalkozó, a világbajnok Talmácsi Gábor édesapja

„Minél gyorsabban megtanuljuk, hogy hol nyílhat számunkra mozgástér, annál biztosabb, hogy nálunk is kialakul a – fejlett gazdaságokra egyre inkább jellemző – kétpólusú üzleti világ, amelyet a multik és a kkv-k sokszínű szimbiózisa működtet. Ehhez a kívánatos jövőképhez kínál muníciót a könyv, amely gazdag élettapasztalatra támaszkodva mutatja meg, hogyan találja meg a helyét a hazai kkv-szektor.”

 

Prof. Dr. Dinya László

tanszékvezető egyetemi tanár

Károly Róbert Főiskola Marketing és Menedzsment Tanszék

 

„Nem kétséges, hogy a sikeres vállalkozáshoz szükségünk van önmagunk képzésére: egyértelmű üzenetre, könnyen olvasható gyakorlati példákra, saját cégünkre alkalmazható tanácsokra, amelyek cselekvésre késztetnek – tehát épp egy ilyen könyvre!”

 

Mentes László

Mentes és Társai Kft. – Skoda márkaképviselet

 

Tartalom:

 

Előszó
Bevezetés

 

I. RÉSZ: 10 SAJÁTOSSÁG, AMIT A MULTIKRÓL ÉRDEMES TUDNI

 

1. Vállalkozások Magyarországon
2. A multik és a kkv-k meghatározása
3. A multik fő csoportjai
4. Multik és kkv-k: hasonlóságok és különbségek
5. A multik előnyei
6. A multik hátrányai
7. Multi–kkv kapcsolatok
8. A multik hasonlatossága az egyházhoz
9. A multik hasonlatossága a hadsereghez
10. A multik hasonlatossága a profitorientált cégekhez

 

II. RÉSZ: 10 ALAPELV, AMIT A MULTIKTÓL ÉRDEMES MEGTANULNI

 

1. Céltudatosság
2. Pozitív hozzáállás
3. Stratégia, tervezés és kontrolling
4. A helyes időgazdálkodás
5. Előremenekülés
6. Legfőbb érték az ember
7. Nyitottság, odafigyelés mindenre
8. Házirend: a vállalkozás és a politika
9. Vállalati politikák és szabályzatok
10. Képesség a folyamatos megújulásra

 

III. RÉSZ: 10 BUKTATÓ, AMIT A MULTIKTÓL NEM ÉRDEMES MEGTANULNI

 

1. A pénzügyi sikeresség mindenhatóságának állandó érzékeltetése
2. A rugalmasság hiánya, lassú döntési folyamatok, kötelező körök
3. Megoldások divatból
4. Az ötletek halála, az innováció kiszervezése
5. Nincs más hang, ne ugrálj!
6. A „miért” gyakori hiánya
7. Szent tehenek, felesleges formalitások
8. Visszásságok a HR-ben, Pelikán József a multinál
9. A rossz pragmatizmus
10. „Már megint hazudott és csalt egy multi”

 

IV. RÉSZ: 10 JAVASLAT A MAGYAR VÁLLALKOZÁSOK MEGERŐSÍTÉSÉRE

 

1. Pontosabb önmeghatározás, vízió, misszió
2. Nagyobb önbizalom, bátorság, pozitív hozzáállás, win-win szemlélet
3. Tudatosság: rend a polcokon – rend a fejekben
4. Jobb piackutatás, benchmarking
5. Innováció, ötletgazdagság, egyediség
6. Átgondoltabb vezetési stílus
7. Nyitottság
8. A tévhitek és előítéletek leépítése
9. Folyamatos megújulás
10. Az összefogásban rejlő erő

 

V. RÉSZ: MÉG EGYSZER A 10 TÉVHIT, AMIT ÉRDEMES ELOSZLATNI

 

Utószó
Jegyzetek
Felhasznált és ajánlott irodalom
Név- és tárgymutató

 

A szerzőről:

 

Hegedűs Zoltán vezetőképző tréner, a BP Magyarország Kft. volt elnöke. Közgazdász végzettségű szakember 12 évet töltött különböző magyar ipari és kereskedelmi vállalatoknál, majd több mint 16 évet dolgozott nagy multinacionális cégek (Aral, BP, Castrol) vezetésében, nemzetközi koordinációjában, illetve helyi felső vezetésében. Oktatási tevékenységének főbb területei: korszerű értékesítési technikák, személyzetfejlesztés, vállalati filozófiák, vállalati etika, a multinacionális cégek és a kis- és középvállalatok kapcsolati rendszere.

FELHASZNÁLÓINK VÉLEMÉNYEI

Még nem érkezett hozzászólás. Legyen Ön az első, aki hozzászól! Írja meg kérdését, észrevételét!

Zjk0YT
Termékfigyelő
Watch DOG


Tájékoztatást kérek e-mailben az alábbi esemény(ek)ről:


       Ha a termék ára ez alá csökken: Ft

        Ha a termék elérhetővé válik készleten


E-mail címem: