Kezdőlap » Menedzsment, üzlet » Dan Schawbel: Én 2.0 - Építsd online a személyes márkád!
Pár évvel ezelőtt még elég volt, ha önéletrajzunkat és motivációs levelünket elküldtük néhány cégnek. Bekerültünk a hr-esek adatbázisaiba, és jó eséllyel várhattuk, hogy behívjanak interjúra. Munkába állásunkat követően szép lassan elindulhattunk a vállalati ranglétrán folyamatos felfelé.
Manapság mindez kevés, valami megváltozott. A verseny egyre erősebb, és csak az juthat előbbre, aki képes kitűnni a tömegből, aki képes a karrierjét online is menedzselni és személyes márkáját mindenkinél vonzóbbnak feltüntetni a digitális térben.
Az internet egyre hatékonyabb eszköznek bizonyul, a közösségi média pedig egyenesen forradalmasította a kapcsolatépítést, az álláskeresést és a munkaerő-toborzás módszereit. Ma már szinte bárki elérhető és meggyőzhető a világhálón. Nem kétséges: a web 2.0 korszakában az Én 2.0 a nyerő.
A szerző saját tapasztalatai és mások sikertörténetei alapján olyan eszközöket és módszereket mutat be, amelyekkel könnyen felépíthetjük online személyes márkánkat. Így karrierünket magunk irányíthatjuk, és nem kell többet reménytelenül sorban állnunk az állásokért, mert bármilyen hihetetlen, a munkáltatók fognak versenyezni értünk. Már csak rajtunk múlik, mennyire tudunk élni az összegyűjtött ötletekkel. Az Én 2.0 abban segít, hogy lépést tartsunk a világgal.
A könyv - a blogolás, a videós önéletrajz, és az olyan networking oldalak, mint a LinkedIn, a Facebook és a Twitter mellett - immár elengedhetetlen és a legkorszerűbb eszköze lett a saját márka kiépítésének és a karrierépítésnek.
|
Tartalom: |
Előszó
I. rész: A személyesmárka-építés térhódítása
1. Magunk is márkák vagyunk
II. rész: Karrierünk építése négy lépésben
5. Első lépés: Fedezzük fel személyes márkánkat!
III. rész: Vegyük kezünkbe sorsunk irányítását!
9. Hasznos tanácsok álláskeresőknek
Fogalomtár
|
A szerzőről: |
Dan Schawbel a Millennial Branding managing partnere, a Personal Branding című magazin kiadója és a személyes márka vezető szakértője. Online naplója, a Personalbrandingblog.com - melynek cikkeit olyan mérvadó amerikai portálok is átveszik, mint a Reuters és a Fox Business - napjaink legfontosabb karrierépítéssel kapcsolatos blogjainak egyike. Dan rendszeresen ír cikket a Wall Street Journal és a Metro US számára is, és ő a BusinessWeek legfiatalabb publicistája. Több mind 150 alkalommal tűnt fel az online és offline médiában, többek között a New York Times-ban, a Wall Street Journal-ban, a CBS-en, a Fox-on és az ABC-n. |