Kezdőlap » Ismeretterjesztő » Giles Chapman: Klasszikus autók könyve - Átfogó képes album
Ki ne szeretne a sajátjának tudni, vezetni, netalán restaurálni egy veterán autót?
A Klasszikus autók könyve átfogó képet ad az 1940-es évektől az 1980-as évek végéig gyártott több mint 250 ikonikus autótípusról. Ismerjük meg a legszebb és leginnovatívabb autócsodákat és tervezőiket, valamint fedezzük fel a gyártók történetét!
Minden idők legjobb klasszikus autói Több mint 250 ikonikus autótípus Az Austin 10 hp-től a Ferrari F40-ig
|
Tartalom: |
Előszó A klasszikus autók világa
1940-es évek: Feltámad az autóipar
Bár a II. világháborút követően az autógyártók világszerte komoly nehézségekkel küzdöttek, az új modellek iránti óriási kereslet alapján izgalmas jövőkép körvonalazódott. Közben a világ autóiparában az Egyesült Államok állt az élre, NagyBritannia a 93 km/h végsebességű sportkocsi álmát kergette, Európában mindenki számára elérhető, ötletes kisautókat építettek. Javult az üzemanyag-ellátás, és hosszú szünet után az autókiállítások is újra megnyitották kapuikat.
Háború előtti modellek * Lenyűgöző brit négyajtósok * Híres márkák: a Bentley története * Sportos szépségek * MG TC * Híres márkák: a Fiat története * Amerikai divatdiktátorok * Híres tervezők: Harley J. Earl * A legfiatalabb sofőrök * Takarékos üzemmód * Franciás báj * Híres márkák: a Citroën története * Nemzetközi autókiállítások * Land Rover I. széria * Strapára tervezve * Fókuszban a minőség * Híres márkák: a Mercedes története * Megfizethető családi autók * Híres tervezők: dr. Ferdinand Porsche * Híres márkák: a Lancia története * A középosztály kedvencei
1950-es évek: Négy keréken kitárul a világ
A fejlett Nyugaton gyorsan bővülő úthálózat csábított túrákra, és mi más tehette volna még élvezetesebbé az újonnan felfedezett szabadságot, mint az autó? Hatalmas választék állt rendelkezésre. Detroit a krómozás és a cápauszonyok lázában égett, a gyártók pedig már Európában is a végsebesség fokozásának lehetőségeit keresték. A gyorsuló motorizáció idején csak a madárétvágyú és olcsó törpeautók maradtak igazán a racionalitás talaján.
Híres márkák: a Volvo története * Családi autók * A jetkorszak autói * Egzotikus erőművészek * Olasz lemezszabászat * Híres tervezők: Zagato * Nyitott tetővel szép az élet * Ford Thunderbird * Gazdaságos autók * Híres márkák: a Ferrari története * Híres tervezők: Pininfarina * Amerikai pezsgés * Luxus és teljesítmény * A tömeggyártás forradalma * Híres márkák: a Morgan története * Fantasztikus fecskefarkak * Híres tervezők: Virgil Exner * Mercedes 300SL * Sportkocsit az aranyifjaknak! * Német mérnöki munka * Híres márkák: az MG története * Egy nemzet az élre áll * Masszív limuzinok * Rambler Rebel * Stílusos roadsterek * Híres márkák: a Jaguar története * Törpeautók * Volkswagen kombi * Karizmatikus limuzinok * Híres márkák: a Cadillac története
1960-as évek: Innováció és energia
Ezt az évtizedet az olyan új technológiák fémjelezték, mint az elsőkerék-meghajtás vagy a Wankel-motor. Az elegáns limuzinoknál és a sportkocsiknál a gyorsulás mellett nagy tempónál is jó vezethetőségre helyezték a hangsúlyt. Miközben a Ford Mustang és más póniautók képében a külváros is megkapta a maga sportkocsiját, az igazán nyerő versenyló a Jaguar E-type és a Cobra volt.
Sportos limuzinok * Austin-Healey 3000 * Üzemanyag a jövőbe * Híres tervezők: Sir Alec Issigonis * Híres márkák: a Mini története * Kicsik és bájosak * Amphicar 770 * Családi autók * Híres márkák: a Chevrolet története * Amerikai sportkupék * Le Mans mámora * Luxuslimuzinok * Shelby Cobra * Sportkocsik * Híres márkák: az Alfa Romeo története * Kicsi és fürge kupék * Nyitott tetős stílus * Franciaország büszkeségei * Autópályára termettek * Híres márkák: a Maserati története * Gran turismo-álmok * Elegancia Angliából * Jaguar E-type * Luxussportkocsik * Dodge Charger
1970-es évek: Letisztultabb stílus
Az 1960-as évek vad partijait az 1970-es évek másnapossága követte. A légszennyezéstől való félelem megfékezte az izomautók fejlesztését, a kabriótetőt pedig majdnem eltüntette a közlekedés biztonságáért aggódók rosszallása. Ugyanakkor családi autóként terjedtek a kombik, az új álomautó-kategóriát az ék alakú, középmotoros szupersportautók jelentették. Az összkerékmeghajtás lett az új hívószó, és korszakalkotó autócsodák jelentek meg.
Lancia Stratos HF * Híres tervezők: Bertone * Mindent leküzdő terepjárók * Motorsport - a kaliforniai stílus * Híres márkák: a Dodge története * Izomautók * Hindustan Ambassador * Szuperautók * Híres tervezők: Colin Chapman * A szuperminik * Brit sportkocsik * Híres márkák: a Toyota története * Mazda Cosmo 110S * Nagy teljesítményű négyajtósok * Csavargás egy koncepcióautóval * Különleges limuzinok és túraautók * Híres márkák: a Ford története * Ferde hátúak * Különös kisautók * Roadster-invázió * Középmotoros csodák * Híres márkák: a Porsche története * Stílusos kupék
1980-as évek: Fejlődő technológia
Az 1980-as években visszatértek az álomautók: technikai forradalom indult az új játékszabályok szerint. A szupersportautók végsebessége először lépte át a 320 km/h-t. A motorvezérléstől a CD-lejátszókig minden területen teret nyert az elektronika, hogy fokozzák a teljesítményt és a kényelmet. Még az átlagos családi autókba is turbótöltőt és összkerékmeghajtást szereltek. Az ólommentes benzin és a katalizátor a hétköznapi autókat is sokkal tisztábbá tette.
Renault 5 Turbo * Nagy teljesítményű 4×4-esek * Híres tervezők: Giorgetto Giugiaro * A szuperminik * Bond ügynök új kedvence * Híres márkák: a BMW története * Kubai klasszikusok * Nagyon gyors szedánok * Híres márkák: a Volkswagen története * Amerikai kompakt autók * Chevrolet Corvette * Kétüléses roadsterek * Olaszos formavilág * Híres márkák: az Aston Martin története * Durva terepjárók * Híres tervezők: Robert Opron * Abszolút luxus * Ferrari Testarossa * Szuperautók
Fogalomtár Múzeumok és gyűjtemények listája Függelék és köszönetnyilvánítás |